Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/9/2009, 15:06  Předmět:  Junkers Ju 287 Odpovědět s citátemDolůNahoru

(Objavené v databázi, autorom je člen fóra Siegreich)


Junkers Ju 287 bolo veľmi neobvyklé lietadlo. S jeho vývojom sa začalo kvôli otestovaniu technológií umožnujújucich viac-motorový let (pomocou prúdových motorov). Bol pohá?aný štyrmi motormi Junker Jumo 004-dva boli pod krídlami a dva na trupe. Ju 287 mal revolučné riešenie krídel. Boli zalomené opačným smerom, čiže dopredu. Tento nápad dostal doktor Hans Wocke, a bol to jeho spôsob pre zvýšenie vztlaku pri nízkych rýchlostiach. Bolo to veľmi dôležité, pretože ranné prúdové motory boli pri štarte a pristátí náchylné k poruchám. Bol vyrobený iba jeden prototyp, ktorý slúžil iba na overenie nápadov a celý bol zložený z častí He 177, Ju 388, Ju 352 a niektoré časti boli aj zo zničených B-24. Do konca vojny ho síce nestihli uviesť do výroby (prototyp bol letuschopný), ale červená armáda, ktorá prototyp ukoristila si prisvojila mnoho nemeckých technológií použitých pri výrobe Ju 287.
Image

Ju 287 mal slúžiť v Luftwaffe ako ťažký bombardér, ktorý by sa vyhol stretu so stíhačkami vdaka jeho vysokej rýchlosti. Letové testy začali 16.augusta 1944. Ukázali sa extrémne dobré letové vlastnosti, ale revolučne riešené krídla sa ukázali v niektorých letových podmienkach ako veľmi nespoľahlivé. Preto sa upravil ich tvar. Testy sa zamerali aj na silu motorov a neskôr sa uvažovalo o nasadení motorov Heinkel HeS.11 a BMW 003. Bol skonštruovaný druhý a tretí prototyp a bolo na nich umiestnených 6 motorov BMW. Tretí prototyp mal na svojej palube aj výzbroj a bol to vlastne posledný stupe? vývoja pred sériovou výrobou. Po vojne sa dokončili posledné úpravy a 23. mája 1947 vzlietla konečná verzia Ju 287. Neskoršia - ruská - verzia bola pomenovaná OKB-1 EF 140 a prototyp bol vyrobený v roku 1949. Táto myšlienka bola ale ruskou vládou zavrhnutá.
Image

Parametre:

Posádka: 2 muži
Dĺžka: 18.3 metra
Rozpätie krídel: 20.11 metra
Výška: 4.7 metra
Plocha krídel: 61 metrov štvorcových

Váha: 12.500 kg
Maximálna vzletová váha: 20 000 kg

Motory: 4X Junkers Jumo 004B-1
alebo 6X BMW 003
Ťah: 35.3 kN

Maximálna rýchlosť: 560 km/h
Dosah: 980 km
Dostup: 9 400 m
Rýchlos? stúpania: 575 m/min

Zbrane:
2X 13mm guľomet MG 131
4000 kg bômb


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1494s ][ Queries: 19 (0.0176s) ][ Debug on ]