Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
hoblik
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 27/4/2010, 07:10  Předmět:  Slánsko a kladensko v květnu 1945 - Část I. Odpovědět s citátemDolůNahoru

Osvobození slánska a kladenska Rudou armádou v květnu 1945 se zaměřením na obce Svinařov, Smečno, Libušín a nejbližší okolí.
Část I.


K letošnímu 65.výročí osvobození Československa a konce Druhé světové války jsem se rozhodl napsat pro obecní zpravodaje článeček o tom, co se dělo v místě mého bydliště v obci Svinařov a v jeho okolí. Jedná se především o slánsko a kladensko, konkrétně na oblast mezi těmito dvěma většími městy. Naleznete zde obce a menší města jako např. Libušín, Třebichovice, Vinařice, Brandýsek, Smečno, Kačice, Přelíc, Hrdlív, Knovíz…. A tak by se dalo pokračovat dále…
Já konkrétně bydlím v ulici s názvem Rudé armády. Kolikrát mě napadlo, zda název hlavní ulice v naší obci není jenom zvůle a touha minulých zastupitelstev zalíbit se tehdejším činovníkům KSČ. Když jsem začal na konci zimy 2010 shánět materiál, na jejichž základ vznikal a vzniká tento článek, tuto otázku se naštěstí podařilo odpovědět. Opravdu, dne 10.května 1945 se v naší obci, podobně jako ve všech vesnicích v okolí, usadili vojáci Rudé armády. Dle výpovědi lidí dříve narozených zde dokonce projížděli a hlídkovaly tanky.
A jak to vlastně vypadalo mezi obyvatelstvem na konci války? Panoval zde klid, jakoby se nic nedělo? Studium všech možných materiálů mě jenom přesvědčilo o tom, že občané ze Svinařova a okolí se ve dnech osvobození a těsně před ním rozhodně „nenudili“. Kdo si to však pamatuje? Těch pár starších lidí? Tato práce si klade za jeden z cílů připomenout i mladší generaci, jak to vypadalo v místě jejich bydliště před 65 lety. Je však velmi těžké zmapovat události v okolí, neboť všechny popisy „Pražské operace“ se soustřeďují na samotnou Prahu a tak je nutné pátrat a hledat v místních zdrojích (kroniky, obecní archivy). Předem chci ještě poděkovat osobám, které již v tomto ohledu vykonali mnoho práce a umožnili mi jejich články převzít a zveřejnit je.
Ještě je nutné uvést, že zde uvádím dílo v plném znění. Články v obecních zpravodajích budou pro nedostatek místa značně zeštíhlené. Také občas zabrousím trochu dále od mého bydliště ať již proto, že to má souvislost, anebo prostě jenom proto, že jde o velmi zajímavé události a bylo by škoda se o ně nepodělit, či se je nepřipomenout. Ještě musím doplnit, že tento článek zatím není definitivně hotov a budu na něm pracovat dále. Je tedy možné, že bude třeba občas něco „zaktualizovat“….
Ohledně květnových událostí z mého bydliště a okolí se mi podařilo odpovědět spoustu otázek. Mnoho dalších se však objevilo a s některými si opravdu nevím rady. Pátrání ale pokračuje a tak třeba někdy….

Jaro 1945, konec války se neodvratně blížil a drtivá většina lidí to tak nějak cítila a zůstávala napjatá. Obyvatelé Svinařova a okolí zůstali ušetřeni „přímých“ velkých vojenských akcí a přesto se mnozí stali svědky bojů. Šlo především o různé menší střety. Na obloze bylo v té době možné spatřit velmi časté přelety bombardérů a i pár vzdušných soubojů a náletů.

LETECTVO
Psal se 2.březen 1945 a přelety amerických bombardovacích letadel byly všední záležitostí. Je nutno připomenout, že letectvo USA útočilo ve dne, kdežto Královské vojenské letectvo Royal Air Force, tedy Angličané většinou v noci. Toho dne letělo na Německo celkem 1232 letounů B-17G a B-24, mezi kterými se nacházela i skupina 398 BG, která dostala za úkol zničit zařízení na výrobu syntetického benzínu v Böhlenu u Drážďan. Skupina letěla do Čech a před Prahou se otáčela západním směrem a poté byla napadena asi šesti německými stíhačkami Focke Wulf FW 190. Zasažen byl letoun B-17G, řízený pilotem a velitelem Lt.Donaldem R.Christensenem, došlo k vybočení letadla z formace, které se tak stalo snadným cílem německých stíhaček. Autorovi se podařilo vyzpovídat pamětníka této události pana Jiřího Blechu v dubnu 2003, který v roce 1945 ještě bydlel ve Svinařově (výpověď vyslechl a zaznamenal p. Jan Král). „Když spadlo to letadlo u Slaného, tak si pamatuji, že jsme s tátou byli na pařezech v lese na Homolce, a když jsme chtěli jet domů, slyšeli jsme hukot letadel a po chvíli i střelbu. Podíváme se na oblohu a vidíme, jak jeden bombardér má ustřelený ocas, točí se a padá dolů. Pomohl jsem tátovi vytáhnout vozík na silnici a utíkal do vsi, kde jsem potkal asi čtyři kluky a utíkali jsme směrem na Hrdlív, jak asi spadlo to letadlo, a když jsme doběhli za Svinařov, tak nad námi úplně nízko nad zemí přelétly tři americké stíhačky. Rychle jsme zalehli na zem a potom utíkali dál. Běželi jsme přes Hrdlív a Těhul, kde je dnes slepičárna, směrem k místu dopadu letounu. Pak jsme uviděli to letadlo na zemi, okolo běhali němečtí vojáci, kteří tam měli cvičení, části letadla byly rozházené, ale ten trup byl docela vcelku a vedle něho byly rozházeny karty, čokoláda a spousty staniolu. Byli tam již hasiči a vytahovali ven členy posádky. Nikdo pád nepřežil. Ještě se začaly ozývat výbuchy, nějaké světlice vylétly a tak jsme s obličejem u země čekali až výbuchy přestanou a Němci nás potom rozehnali“. Tolik ze vzpomínek p.Blechy. Z publikace „398th Bomb Group a Česká republika“, který vyšla v roce 2000 se dovídáme, že jediný, kdo z posádky přežil je zadní střelec Sgt.Selmer K.Haakenson. Při útoku německých stíhaček byl zadní střelec těžce zraněn v obličeji, téměř neviděl, ale přesto opětoval palbu. Následná dávka z 20 mm kanónů FW 190 odstřelila celou zadní část., která šla do vývrtky a nešlo z ní vyskočit. Když se konečně otáčení zastavilo, podařilo se Sgt. S.K.Haakensonovi bojujícímu o život zapnout padák a vyskočit. Bojoval s padákem než se otevřel a poté byl hnán větrem nad severní část obce Olšany, kde se mu podařilo přistát poblíže silnice vedoucí do Knovíze. Zde byl zadržen protektorátními četníky a poté ošetřen civilním lékařem a dále odvezen vojenskou sanitkou do nemocnice ve Slaném. Zadní část B-17G dopadla nedaleko vesnice Pchery.V nemocnici ve Slaném museli zraněného letce operovat a přišel o pravé oko a po týdnu zotavení byl převezen do zajateckého tábora Stala 17B, kde se dočkal osvobození 8.května 1945 a 17.června 1945 se vrátil do USA. Ostatky osmi členů posádky Němci prostě zahrabali na hřbitově ve Slaném, ale na protest Mezinárodního červeného kříže pak byly pohřbeny s vojenskými poctami. Trosky sestřelené „létající pevnosti“ byly ještě během měsíce března postupně odvezeny nákladními automobily. Dne 6.srpna 1946 došlo k exhumaci ostatků sestřelených letců. Rakve byly zahaleny do amerických vlajek a davy obyvatelstva se přišly rozloučit se vzácnými hrdiny. Slavní hrdinové byli převezeni na společný hřbitov amerických vojáků u Paříže. Později byly jejich ostatky převezeny jejich rodinám do USA…. Nevím komu se podařil husarský kousek ukořistit ze sestřelené B-17 jeden list vrtule, který je k vidění v Městském muzeu ve Slaném. (zveřejněno - „Smečenské ozvěny“, r.4/2010).
Další útok proběhl 1.dubna 1945, když se ve 14.10 hod. nad železniční stanicí Libušín objevil hloubkový stíhač. Bohužel pro něj se tam žádné kolejové vozidlo nenacházelo. Letadlové kulomety tak poškodili pouze nádražní budovu (rozbitá okna a nábytek v bytě jednoho úředníka) a jedno hradlo. Nikdo nebyl zraněn.
Poblíž Ovčína u Smečna také dopadly do pole bomby z amerických letadel. Na pátém kuse p.J.Zlonického u Ovčína dopadlo německé letadlo, které sestřelili američtí hloubkaři. Údajně se jedná o stroj Me 262 od I./KG(J) 54 pilotovaný Uffz. Bruno Reischkem, kterému tento pád utrhl nohu. Mrtvý německý pilot ležel vedle silnice údajně několik dní. Dodnes ovšem mezi „pátrači“ po informacích panuje nejistota, neboť výpovědi pamětníků se liší a četnické zápisy z oné doby také příliš neřeknou.
Útok na Kladno proběhl dne 16.dubna 1945 ve 13:50 hodin a týkal se trati Kladno – Dubí. Šlo o útok na lokomotivu č. 434.1140 z výtopny Kralupy nad Vltavou. Výsledkem byl smrtelně zraněný strojvedoucí Antonín Slezák.
Na další cíl, železniční trať Kladno – Kladno/Rozdělov zaútočili hloubkaři dvakrát a to ve dnech 22 a 29.dubna. Při druhém útoku došlo ke 2 těžkým zraněním německých železničářů. Terčem se stal vlak s vojenským materiálem. U všech těchto kladenských případů došlo k vyřazení lokomotivy z provozu.
22.dubna 1945 zaútočili v 8:00 hodin hloubkaři také na trať Koleč – Želenice a výsledkem byl 1 mrtvý, 2 zranění a zničená lokomotiva.
Ve dnech 22 a 26.dubna 1945 proběhly také 4 útoky na trať v Podlešíně. Při útoku dne 22.4. v 7:40 na osobní vlak zahynulo 15 lidí (některé zdroje uvádějí 12 lidí), 27 těžce a 30 lehce raněno. Hloubkaři se poté vrátili a zničili lokomotivu na podlešínském viaduktu.
Ke ztrátám na životech došlo i při útoku dne 26.dubna v 9:20. Šlo o útok na vojenský vlak s transportem 600 mužů. 5 jich zahynulo a vlak nebyl schopen další jízdy. V dalších několika dnech zde doznalo poškození 5 lokomotiv a zahynulo 43 lidí.
Dva útoky také proběhly dne 1.dubna na Lány a na trať Lány – Nové Strašecí. V obou případech zůstala lokomotiva nepoškozena. Ten první útok, na Lány, byl unikátní. Odehrál z 1.dubna po 14. hodině: všechny vagony z nákladního vlaku č. 5881 byly poškozeny, zatímco lokomotiva nebyla zasažena ani jednou! Zápis ve staniční kronice: "Naši stanici napadli hloubkaři přímo o Boží hod velikonoční, pustili se do vlaku 5885, který právě vjížděl do stanice. Naštěstí měli zaměstnanci u vlaku dost času utéct, takže si tato příhoda nevyžádala žádných životů." Stejně se ve stanici Lány (dnes Stochov) 1. dubna 1945 hloubkařům nepodařilo zasáhnout ani nákladní vlak č. 10921. Vlak zastavil ve 14.15 hod. po náletu amerických stíhaček, asi 300 m před tunelem u osady Pecínov v úseku mezi Lány a Novým Strašecím. Stroj zasažen nebyl, strojní četa jej přesto opustila a dala se na útěk podél vlakové soupravy. 6 letounů nálet na lokomotivu neopakovalo a ostřelovalo těžní věž a lupkové pece na blízkém dole Laura. Úspěšný útok na vlak ve stejném prostoru byl proveden 26.dubna. Po výjezdu z tunelu byl strojvedoucí sanitního vlaku vyzván máváním křídel k zastavení. Ten však varování nedbal a pokračoval v jízdě. U osady Pecínov stíhačky zaútočily. Lokomotiva byla rozstřílena a zahynulo asi 11 německých vojáků.
K útoku došlo i dne 16.dubna na trati Zákolany - Brandýsek. Výsledkem je zničená lokomotiva a 5 mrtvých.
4.května 1945 došlo v 8:00 hodin k útoku na železnici v Novém strašecí. Odnesly to 2 lokomotivy.
V období od 16.ledna do 9.května 1945 zaznamenal slánský kronikář 47 náletů a 111 leteckých výstrah nebo poplachů. Houkání sirén bylo na denním pořádku. Dne 18.dubna večer jel nákladní automobil ČMDF do Srbče pro uhlí. ?idič Václav Coufal ze Slaného byl hloubkařem zabit, další posádka zraněna.. Stejně skončilo nákladní auto dne 20.dubna při jízdě ze Slaného do Loun. ?idič ani spolujezdec nedbali výstrahy a oba zahynuli.
K největšímu náletu však došlo během bombardování kladenského nádraží, tzv „Vejhybky“. Dne 17.dubna 1945 ve 3 hod. odpoledne svrhla svůj náklad 446. bombardovací skupina 8. letecké armády. Jediná úředně podchycená lokomotiva, která byla poškozena při tomto náletu, nesla číslo 354.437 a patřila ke zdejší výtopně. Jinak to spíše odnesly okolní domy – zničené střechy, vymlácená okna, některá stavení zničena zcela. Podle R. Freemana bylo Kladno jako primární cíl pro celkem 36 bombardérů ze sestavy 2. letecké divize. Na město měly dopadnout pumy o úhrnné hmotnosti 81 tun. Z kolejiště odhozená lokomotiva byla podle dochovaných fotografií objektem zájmu pro zvědavé obyvatele Kladna a okolí. Známe rovněž přesnou lokalitu: kilometrovník 1.0 na trati Kladno-Kralupy nad Vltavou, na dohled od vjezdového stavědla do stanice Kladno. Ostatně otázek zůstává hned několik, zejména počet bombardérů dle svědků byl nižší, až poloviční.
Pokud vezmeme území „Slánska“, tak ještě dne 22.března 1945 bombardovali spojenci Kralupy nad Vltavou. Zde došlo ke zboření nebo poškození 70% budov a zemřelo 136 občanů. 25.března byl bombardován severovýchodní okraj Prahy. V době tohoto náletu spadlo na Mšecku, u ?evničova a severně od Slaného 297 trhavých bomb, ovšem bez větších škod.
Samozřejmě nešlo o jediné nálety v našem okolí. Letouny útočily nejen na železniční objekty a vlaky, ale také na jiné pozemní cíle – skupiny německých vojáků, na vojenské a civilní automobily, na správní budovy, na kolony uprchlíků a podobně. Například dne 4.května proběhl u Nižbora letecký útok na kolonu vlasovců a ještě před tím, dne 24.března zaútočili hloubkaři u Nové Vsi na přístaviště.
Jak je vidět z tohoto výčtu, ve vzdušném prostoru nad Kladenskem panoval čirý ruch.
Asi nejkrásněji vystihuje nálety libušínký kronikář: „Teď příliš často přilétávají anglická nebo americká letadla, která ostřelují lokomotivy, auta, autobusy, zkrátka všechno, co se pohybuje. Objeví se znenadání, obkrouží vyhlédnutý objekt, často i upozorní vystřelením barevné rakety, že hodlají vozidlo zničit. Pak se střemhlavým letem snesou a krátkou salvou z těžkého palubního kulometu vozidlo zničí. Tak nyní na všech autech leží na blatnících pozorovatelé, kteří při objevení letců rychle upozorní řidiče, že je nebezpečí a už se rychle od auta utíká. Také na autobusech, které projíždějí Libušínem, leží na střechách pozorovatelé. Vlaky jsou napadány těmito letci nejvíce….“


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 27/4/2010, 08:43  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Paráda hobliku,skvělá práce a fajně se to čte.Už se těším na další díly.To co děláš je moc záslužná práce a plně ti fandím.

S těma leteckýma akcema si mě docela kápl do noty.Je stli se nebudeš zlobit tak tě trošku doplním.


Jakuž píšeš tak onoho 2.března 1945 vyslala 8.letecká armáda vyslala 450 svých B 17 pod ochranou 272 P 51 Mustang na rafinerie v Bohlenu a Rositzu.Tyto cíle napadlo však jen 129 Létajících pevností.Většina B 17 však dala přednost náhradnímu cíli a to byla Saská Kamenice.Proti těmto silám němci poslali stíhačky Me 109 a FW 190 v počtu asi 200 strojů.I když bomardovací cíle nebyly ten den na českém území ,tak právě jeden ze svazů se otáčel mezi Kladnem a Slaným.Konkrétně to bylo mezi 10.45-11.00 hod.
A právě tam byli američané napadeni stíhačkami FockeWulf 190 verzí A-9 a dokonce i nejmodernějšími D-9 "dlouhý čumák" od stíhací eskadry JG 301 "Wilde Sau "

Tvůj bombardér o kterém píšeš (B -17G 44-6573, N7-X/E/) náležel do sestavy 603 .sqadrony 398. Bomardment Group jaksi správně uvedl.I velitel posádky sedí.Bombardér se zřítil na pole asi v 11.00 u obce Kvic.

Jak píšeš přežil jen raněný zadní střelec ,ale podle mých informací vyskočili z letadla 2 letci .Onen zadni střelec a boční střelec,kterého při dopadu pravděpodobně zastřelili při pátrací akci.

Celkově při této letecké bitvě na říší Němci přišli o 53 stíhaček a 36 pilotů ,piloti Luftwaffe nárokovali toho dne 15 sestřelených bombardérů.Nad českým ůzemím byly sestřeleny 2 a to ten od 398.BG a od 685.BG,který se zřítil někde u Máchova jezera.

Jestli ještě něco najdu ,zkusím to k tomuto tématu doplnit .TEDA S TVÝM DOVOLENÍM Cool

Zde foto oné neštastné B 17

[img]Image Uploaded with ImageShack.us[/img]


Jinak ještě jednou skvělé počteníčko Idea Idea Idea Idea


  
hoblik
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 27/4/2010, 09:13  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Super, když dovolíš, tak si to doplním. Já na letadla moc nejsem a tak tady uvítám každou pomoc.
Mám spíš problém, jaké že to ruské jednotky vlastně obcí a v okolí prošly - nikde ani zmínka (staré publikace, kroniky, archivy obcí).
Tak zatím díky...


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 27/4/2010, 09:14  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No zkusím ti upřesnit ty hloubkaře a ten nálet na Kladno.


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 27/4/2010, 09:50  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Já vím, že se opakuju, ale klidně se budu opakovat dál: Hoblíku, vydej to knižně, protože ty jsi jediný český politik, který ví co píše a jeho díla se navíc dají bezva číst! Wink


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 28/4/2010, 15:32  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Dobrý den, trochu mě mrzí, že hoblik necituje prameny a literaturu - např. http://hloubkari.bloguje.cz/837726-nejprve-hloubkari-pak-bombardery-takovy-byl-osud-kladenske-lokomotivy-c-354-437.php

Filip Vojtášek
http://hloubkari.bloguje.cz


  
hoblik
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 3/5/2010, 06:36  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Prameny necituju záměrně - je jich tentokráte příliš mnoho a uvádět je za každým dílem je zbytečné zabírání místa.
Prameny a zdroje budou odcitovány za posledním dílem.
Navíc, na tématu pořád pracuju a zdroje neustále přibývají (např. od uvedení tohoto článku přibyly další 4 a ještě vím, že budu mít další 3).
Budete si tedy muset opravdu počtak na uvedení posledního dílu - a to ještě ani nevím, kolik jich bude.....


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 3/5/2010, 11:15  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Dobrý den,
abyste mně dobře rozuměli, z mé strany nejde o projev uražené ješitnosti, ale mě prostě VADÍ, když někdo použije cizí práci, aniž by to zmínil. Chápu, že v éře Internetu je kopírování triviální, ale to jistě není omluva. Srovnat oba texty není problém, odkaz jsem uvedl výše. Zadruhé, jednoduše se lépe reaguje na text, pokud je známo, z čeho autor čerpal. V tom není nic osobního.
Filip Vojtášek


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 3/5/2010, 12:19  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Doufám hoši, že jste si to vysvětlili. Surprised
Fildo, abys rozuměl... Ono je to nějak takhle. Tohle fórum čas od času "objeví" nějakej tzv. profík tam od vás z fronty.cz a obvykle začne trpět neodolatelnou touhou nařizovat jak to či ono máme nebo nemáme dělat, popřípadě zkouší i rozkazovat co máme nebo nemáme dělat. Maně vzpomínám, jak se mě jeden obzvlášť vypečený kašpar dokonce zkoušel zesměšnit za to, že jsem psal Guadalcanal - načež po mě loudil informace, který bych mu měl dodat a on pro sebe zpeněžit, představ si to!!! To samozřejmě není tvůj případ, ty jsi v pohodě, ale snad chápeš, že takovýhle jednání člověka dost nasere a k frontě.cz a jejím členům pak nemá žádnou úctu (respektive má co dělat, aby je tituloval i jinak než termíny z anatomie či z říše zvířat).
Osobně si myslím, žes na Hoblíka zas tak vyjíždět nemusel. Koukni se na nějakou jeho práci a uvidíš, že to není žádnej začátečník a už vůbec ne kopírovač. Pár takovejch kopírujících ptáčků jsem odtud koneckonců s podporou admina a píšící obce osobně vypráskal.
Měj se fajn, Lojza Bělota, www.vojna.net/portal a www.palba.cz


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 3/5/2010, 12:25  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Vůbec jsem nezpochyb?oval erudici hoblika, téma samotné se mi líbí, obzvlášť druhá část. Já jsem prostě na tyto věci celkem citlivý, svou výtku (ostatně, nijak agresivně formulovanou) jsem dal najevo zde a doplnil v PM.


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 3/5/2010, 12:32  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

OK. Exclamation


  
hoblik
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 4/10/2010, 09:05  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Tak aby jste si nemysleli, že na tomto tématu nyní "spím", tak konstatuji, že tomu tak není.
Po letní pauze již zase od začátku září shromažduji a hledám materiály a píšu a píšu.....
A samozřejmě se mi sem tam podaří narazit na velmi zajímavé info. Tento víkend to však byla bomba: mluvil jsem s člověkem, kterému v roce 1945 bylo cca 13 – 14 let. Neviděl sice přímo sestřelení německého Me 262 od I./KG(J) 54 pilotovaný Uffz. Bruno Reischkem, ale jako zvědavý mladík k místu dopadu hned běžel a byl zde také mezi prvními. Jako „památku“ na tuto událost má dodnes schovány pilotovy kožené rukavice a pilotovu koženou kuklu. Osobně jsem všechny tyto věci držel v ruce a mám domluveno, že si vše důkladně nafotím a nafilmuji. Dotyčný si těchto věcí velmi cení a nechce je „dát z ruky“ a proto také nikde nebudu zveřej?ovat jeho totožnost a nechám si to pro sebe. Fotky asi poprvé zveřejním ve svém díle a poté je dám i sem.
Bohužel zatím nevím, kdy to vše dopíšu – narážím na stále nové a nové zdroje informací a můj plán do vánoc se začne asi pomalu rozplývat….


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 4/10/2010, 10:50  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Už se těším na další pokračování a fotky Mr. Green Mr. Green Mr. Green


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 4/10/2010, 11:43  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Hoblíku radši si pospěš nebo ten starý pán umře a co pak?


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

75390 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1808s ][ Queries: 19 (0.0209s) ][ Debug on ]