Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
hoblik
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 9/9/2010, 14:30  Předmět:  "Stalinec" S-65 Odpovědět s citátemDolůNahoru

„Stalinec“ S-65


Traktor „Stalinec“ S-65 představuje vylepšenou verzi známého traktoru „Stalinec“ S-60. Traktory S-65 se sériově vyráběly od roku 1937. Na rozdíl od motorem na benzín vybaveného S-60 se na stroj S-65 osadil mnohem výkonnější dieselový motor.
„Stalinec“ S-65 představoval pásový traktor, vybavený čtyřtaktním dieselovým motorem, vodou chlazeným M-17 o výkonu 65 koní. Tento motor dokázal krátkodobě dosáhnout výkonu i 75 koní. Diesel se startoval startérem – malým čtyřtaktním motorem vnitřního spalování V-20 o výkonu 20 koní. Traktor S-65 vážil 11 200 kg a z toho hmotnost motoru a startéru (bez chladícího systému) činila téměř 2 tuny. Podvozek zahrnoval 5 pojezdových kol a dvě opěrné kladky na bok. Každý pás se skládal ze 34 článků o šířce 500 mm. S takovýmito pásy dokázal stroj překonat i tu nejhorší „rasputicu“. Traktor byl vybaven elektroobvody o napětí 6 V.Tahač měl také dva přední a dva zadní světlomety. V zadní části traktoru se nacházelo tažné zařízení, umož?ující připojení zbraní téměř všech typů, které se v té době nacházely ve výzbroji Rudé armády. Převodovka měla 3 rychlosti vpřed a jednu vzad.
Zvýšilo se i pohodlí pro řidiče umístěním zcela zakryté kovové kabiny, podobné kabinám civilních traktorů Caterpillar SIXTY.
Sériová výroba traktorů „Stalinec“ S-65 byla přerušena v roce 1941 brzy po začátku Velké vlastenecké války. Čeljabinský traktorový závod zcela přešel na výrobu tanků.

Nyní uvedeme vnější rozdíly mezi stroji S-60 a S-65:
- Nový, mnohem rozměrnější motor pod zvětšenou kapotou u S-65
- Ochrana chladiče ve tvaru X u S-60 se u S-65 nahradila svislou mřížkou.
- U S-65 je palivová nádrž umístěna uvnitř stroje
- Traktor S-65 byl vybaven zcela uzavřenou kovovou kabinou.

V roce 1941 byly traktory S-65 jedněmi z nejrozšířenějších tahačů Rudé armády. Je těžké určit, kolik z celkového množství 37 626 vyrobených kusů putovalo do výzbroje armády. Hrubý odhad strojů S-65, sloužících v Rudé armádě je cca 11 000 kusů
Od roku 1946 do roku 1958 se sériově vyráběla vylepšené verze S-65 – traktor S-80.
Od 22.června 1941 a v následujících měsících ukořistil Wehrmacht nemalé množství traktorů S-65 a to jak vojenských tahačů, tak civilních traktorů.
Po intenzivních testech Němci rozhodli, že traktory S-65 budou vojsku velmi prospěšné. Traktor S-65 dostal název Raupenschlepper St (r) Nyp „Stalinez 65“.
Traktory S-65 se ve Wehrmachtu staly velice rozšířenými a to dokonce více, jak v Rudé armádě! Němci je využívali nejen jako dělostřelecké tahače, ale i jako tahače pro povozy s nákladem a v ženijních a stavebních jednotkách. Také Luftwaffe využívala stroje S-65 jako tahače pro přesun letadel na letišti.
Historie traktor S-65 přiřazuje k Rudé armádě, ale ve reálu šlo spíše o traktor německého Wehrmachtu!

Typ - Pásový tahač
Výrobce - Čeljabinský traktorový závod
Výroba - 1937 - 1941
Množství vyrobených kusů - 37 626
Bojová hmotnost (tun) - 11,2
Hmotnost taženého zařízení (tun) - 4,1
Délka (mm) - 4086
Šířka (mm) - 2416
Výška po chladič (mm) - 2151
Množství míst v kabině - 2
Motor - Čtyřválcový diesel Stalinec M-17 o objemu 18,5 l, výkonu 65 koní (maximální výkon 75 koní)
Objem palivové nádrže (l) - 300
Maximální rychlost (km/h) - 6,95
Dojezd (km) - 50
Šířka pásů (mm) - 500
Světlá výška (mm) - 405
Šířka překonávaného příkopu (mm) - 600

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


  
Střelec
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 10/9/2010, 07:45  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Seš si jistej typem motoru? Rusové měli ve značení bordel, ale M-17 byl původně leteckej benzí?ák na bázi BMW-VI, v tankové verzi pak značený M-17T.


  
hoblik
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 10/9/2010, 08:03  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Ano jsem - jde o diesel M-17. Letecký byl pak na letecký benzín, čili technicky úplně něco jiného. A že to má stejný označení? myslím, že to Rusové moc neřešili....


  
Střelec
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 10/9/2010, 10:21  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Tak to je opravdu binec! Benzínový M-17T byly v T-35, T-28, BT (vyjma posledních sérií) a pro nedostatek dieselů V-2 i v některých sériích T-34 ze začátku války (končily údajně u výcvikových jednotek).


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 10/9/2010, 16:24  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Koukám, velice užitečný stroj i pro Wermacht .A ten úctyhodný vyrobený počet ,skoro 37000 kusů .Skoro jako IL 2 ,těch bylo vyrobeno myslím též přes 30 tisíc kusů.


  
tono2007
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/9/2010, 21:21  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Stalinec S-65 vyfocený v roce 1945 u Třeboně. Právě projíždí okolo zbytků protitankového silničního zátarasu. To jsou ty svislé klády u okraje silnice na levé straně snímku.
Image


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/9/2010, 08:12  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Jooo, tak ten dojel opravdu daleko. To zas jo.


  
Střelec
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 9/5/2011, 07:39  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Je to na hoblíka trochu malé a moderní, ale rozhodně zajímavé:
http://www.mojett.cz/?p=11042
Buldozer Stalinec S-100 1/120


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58193 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1746s ][ Queries: 19 (0.0309s) ][ Debug on ]