Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 8/1/2008, 20:57  Předmět:  Messerschmitt Me 262 Schwalbe Odpovědět s citátemDolůNahoru

Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Príkaz na výrobu tohto lietadla vydal Hitler osobne. Už v roku 1938 sa začalo projektovanie. Zopár prototypov tohto lietadla bolo zalietané už v roku 1941. Tieto prototypy boli vybavené piestovým motorom, ktorý sa nachádzal v prednej časti trupu, alebo kombináciou piestový motor Jumo 210G s výkonom 550 kW (750 k), a dva reaktívne motory BMW 003A-0 s ťahom 4511 N (460 kp), neskôr bol výkon zvýšený na 7845 N (800 k). Tieto motory neboli dostatočne výkonné, a vývoj motorov určených na toto lietadlo stále meškal. Práve preto sa uplatnili prúdové motory Jumo 004. Me 262 mala dva takéto motory umiestnené v gondolách pod krídlami, a každý z nich dosiahol pri 8700 ot./min. ťah 8727 N (890 k). Motor nebol jediný problém s ktorým sa nemecký konštruktéri stretli. Vývoj hlavne ovplyv?oval nedostatok surovín. Preto časti vystavené žiaru boli z oceľového plechu, ktorý chránila iba tenká vrstva hliníka. Prototyp Me 262 V-3 mal klasický podvozok s ostrohovým kolesom, ktorý sa po piatich skúšobných letoch zlomil. Do Me 262 V-5 bol namontovaný podvozok s pevnou prednou podvozkovou nohou a V-6 vybavený zaťahovaním prednej podvozkovej nohy. Týmto vzniklo lietadlo s neporovnateľnými výkonmi oproti spojeneckým strojom. Tento samonosný celokovový dolnoplošník s rozpätím 12,51 m dĺžkou 10,6 m mal vzletovú hmotnosť 6 925 kg. Dva prúdové motory mu zaručovali rýchlosť 826 km/h s doletom 1040 km. Vyzbrojený bol štyrmi kanóny MK 108 kalibru 30 mm, ktoré boli umiestnené v prednej časti trupu lietadla. V roku 1943 bol Me 262 V-4 predstavený Hitlerovi. Ten okamžite požadoval, aby bolo upravené na bombardovacie lietadlo, ktoré sám označil ako "Blitzbomber". Lietadlá RAF a USAF neustále bombardovali Nemecko, a práve Me 262 mala viesť odvetné útoky na Anglicko. V roku 1944 svoj príkaz o výrobe bombardovacieho Me 262 zrušil a začali sa vyrábať v stíhacej úprave. Messerschmitt Me 262 Schwalbe boli prvé stíhacie stroje s prúdovým motorom, ktoré sa zúčastnili priamych bojov. Do výzbroje boli zaradené v roku 1944. Tieto stroje bojovo používala elitná letka nemeckých "Experten", tzv. SV 44, ktorá bola vytvorená ku koncu vojny. Ale nebezpečenstvo, ktoré mohla predstavovať sa výrazne zmenšilo ustavičnými útokmi spojeneckých stíhačiek na jej základne. Preto Nemci využívali vhodné úseky diaľnic. Me 262 bola pre nepriateľa vo vzduchu nedostihnuteľná a tvorila pre neho vážnu hrozbu. Preto na ne podnikali tzv. "lov na krysy", kedy ich prepadli spojenecké stíhačky pri pristávaní. Me 262 bola jedna z najelegantnejších najúčinnejších stíhačiek 2. sv. vojny. Vyrobilo sa 1433 kusov, z ktorých do boja stačilo zasiahnuť iba 350. Ostatné boli zničené na letiskách, transportoch, či priamo na výrobnej linke. Niektoré z nich skončili po vojne v rukách Rusov, Britov, a Američanov a slúžili im ako študijný materiál.
Image
Image
Image
Image


  
Morybundus
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 8/1/2008, 21:17  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Alberte dobrý článek.já osobně si myslím že to letadlo přišlo pozdě pro Němce
a stejně by už neodvrátilo jistou porážku,ale pokus to byl dobrý Wink


  
Charon
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 9/1/2008, 10:14  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No v 1944 uz tazko bolo nieco zvratit, ale nemecki inzinieri sa opat raz predviedli


  
Morybundus
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 9/1/2008, 17:47  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Tak to je pravda Němci opravdu byli machři na zbraně 262 je toho zdárným příkladem..


  
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 9/1/2008, 18:52  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Boli to najlepší raketoví inžinieri, boli prví, čo začali lietať v stratosférických výškach, preto po skončení vojny sa stali pre Rusov a Američanov veľmi cennými. Laughing


  
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/2/2008, 18:33  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

V povojnovom období sa vyrábali iba v Československu. Antonín Kraus letel z lietadlom označovaným ako Avia S-92 v auguste roku 1946. Vyrábaná bola aj verzia Avia CS-92.

Image
Avia S-92

Image
Avia CS-92


  
BERNADOTTE
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/5/2015, 21:13  Předmět:  Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe Odpovědět s citátemDolůNahoru

Chtěl bych článek doplnit o informaci, že letadlo bylo přes zdrženlivost konstruktéru "předčasně" zařazeno do armády.Technici, resp. metalurgové si nedovedli poradit z tepelným zpracováním lopatek turbín. Docházelo k jejich velkému obrušování.Proto stroje mely být ve vzduchu max.35 hod po spoustě haváriích byl rozkaz pouze 20hod. Jak metalurgové vyvíjely slitiny tak přesvědčili,domnívám se že Milcha ten ve spolupráci s Kammlerem, nařídil po 10-ti hodinách motory zkontrolovat a také repasovat a tím, že se zkrátila provozní doba,snížily se také havarie a technici měli informace ke slitinám. Jeden takový závod stal ve Hřensku jednalo se o tzv. Waldverk-továrna byla ve skalach.
Další nevýhodou tohoto stroje, resp. nepočítalo se stím,byly startovací a přistávací místa, neboť z motorů vznikaly obrovské teploty, které ničily letištní plochy i ty betonové, když byly z nekvalitního betonu.

Zmenil som ti farbu prispevku, strasne to tu bilo do oci. (private_joker)


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.2125s ][ Queries: 19 (0.0537s) ][ Debug on ]