Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/9/2009, 15:08  Předmět:  Junkers Ju 388 "Störtebeker" Odpovědět s citátemDolůNahoru

(Objavené v databáze, autorom je člen fóra Siegreich)


Junkers Ju 388 "Störtebeker"

Image

Ked sa v roku 1942 nad nemeckom začali prehá?ať bombardéry B-29, rozšírila sa veľká panika. Lietadlo malo maximálnu rýchlosť 563 km/h a mohlo útočiť z výšky 8 200 až 9 800 metrov. Žiadny nemecký stíhač ale nemohol úspešne operovať v takých výškach a tak sa Luftaffe pustila do urýchleného vývoja nového stíhača. Ešte predtým sa však konalo stretnutie, na ktorom sa vývojári dohodli, že upravia niektoré lietadlá pre let vo väčších výškach. Stretnutie sa konalo v továrni Messerschmitt v Ausburgu. Prvý stroj schopný útočiť na B-29 mal byť Focke-Wulf Ta 152H, ktorý bol založený na veľmi úspešnom FW 190D, ale mal dlhšie krídla a motor Junkers Jumo 213. Nižšiu prioritu dostal Messerschmitt Me 155B. Rovnaké zmeny čakali aj Heinkel He 219, ktorý sa zmenil na Focke-Wulf Ta 154. Pracovalo sa aj na úprave Ju 88, ktorý dostal tiež nové krídla a označenie Ju 88 "S" a "T". Žiadne z týchto lietadiel ale nedosahovalo uspokojivých výsledkov. Boli to iba náhradné riešenie, kým sa nenájde niečo lepšie. Tým lepšim strojom bol prerobený Ju 188, ktorý dostal nové krídla, pretlakovú kabínu a dalšie vybavenie pre lety vo veľkých výškach a výsledný model bol premenovaný na Ju 388.
Image

Za účelom zvýšenia výkonu sa z Ju 388 odstránila všetka obranná výzbroj a nahradila sa dvoma diaľkovo ovládanými 13mm gu?ometmi MG 131. Boli umiestnené v otočnej veži so skvelým rozsahom palebných uhlov. Lietadlo malo byť dodávané v troch základných verziách "J", "K" a "L". Model J bol stíhač s dvoma 30mm guľometmi MK103 a dvoma 20 mm guľometmi MG 151/20. Mali byť používané aj ako nočné stíhače, v ktorých sa vymenil gu?omet MK 103 za menší a ľahší MK 108, pridal sa další pár MK 108 za kokpit ako Schräge Musik. Model K bol čistokrvný bombardér s rozšírenou kapacitou na bomby. Model L bol prieskumný. Mal pod trupom podvesený fotoaparát a prídavné palivové nádrže pre dlhotrvajúce misie.


Boli plánované aj pod-modely každej verzie, ale iba so zmeneným motorom. Model 1 mal mať prepl?ovaný motor BMW 801J. Model 2 by používal Jumo 222A/B s výkonom 2500 koní (B typ motora mal iba opačný chod, inak sa od typu A vôbec nelíšil). Typ E/F mal pridaný torbokompresor. Model 3 mal ma? Jumo 213E s rovnakým turbokompresorom ako 222E/F.
Image


S motormi BMW 801 a Jumo 213 sa celková letová rýchlosť zmenšila o 25 km/h, ale aj tak bola maximálna rýchlosť vyše 600 km/h. Neskoršie modely s motorom Jumo 222 dokonca prekračovali hranicu 700 km/h. Modely 2 boli jednoznačne rýchlejšie ako de Havilland Mosquito a preto sa nasadzovali hlavne do boja proti stíhačkám.


Prvý prototyp vyletel v decembri roku 1943. Bol lepšie ovládateľný ako Ju88S. Po tomto prototype nasledovalo dalších 6. Medzitým ako sa stavali, spojenecká prevaha nad európov už bola natoľko veľká, že sa nemecké prieskumné lietadlá skoro stratili z oblohy. Sériová výroba sa začala v auguste 1944, kôli problémom s dodávkou motorov. Do konca vojny bolo vyrobených iba 47 kusov Ju 388, z toho bola väčšina pod-model 1. Iba 3 kusy boli s motorom Jumo 213E-čiže pod-model 3.
Image

Parametre:

Dĺžka: 14.87 m
Ropzpätie krídel: 22 m
Výška: 4.9 m
Plocha krídel: 56 metrov štvorcových

Motor: 2X BMW 801 TJ-0
Výkon: 1615 koní

Maximálna rýchlosť: 616 km/h
Dosah: 2 200 km
Maximálna výška: 12 800 m

Zbrane: Rôzne varianty

Váha: 10 000 kg
Maximálna váha: 13 700 kg


  
BERNADOTTE
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/5/2015, 20:27  Předmět:  Re: Junkers Ju 388 "Störtebeker" Odpovědět s citátemDolůNahoru

Křídla pro Ju388 se vyráběla na děčínsku, finalně je dokončovala firma Weserflug a v kooperaci se na nich podílela firma Liebisch Kunratice (výrobce motocyklů), která byla také z okresu Děčín


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1590s ][ Queries: 19 (0.0166s) ][ Debug on ]