Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/6/2008, 17:30  Předmět:  Johannes Steinhoff Odpovědět s citátemDolůNahoru

Narodil sa 15. 3. 1913 v nemeckom Bottendorfe (Sasko). Pôvodne bol dôstojníckym čakateľom v Kriegsmarine ale roku 1935 sa dostal k Luftwaffe. Po absolvovaní pilotného výcviku (stíhací pilot) slúžil najprv v novo vznikajúcom nočnom stíhacom letectve. Od 1. 9. 1939 slúžil ako veliteľ 10. (Nachtjagd)/JG 26 vyzbrojenej Messerschmittmi Bf 109D. Svoje prvé víťazstvo zaznamenal cez de? keď 18. 9. 1939 zostrelil britský Vickers Wellington. Po tomto zostrele prestúpil k dennému stíhaciemu letectvu. Od 1. 2. 1940 slúžil ako veliteľ 4./JG 52, kde pôsobil po celú dobru Bitky o Britániu a 10. 5. 1940 zostreluje 2 lietadlá Bristol Blenheim. So 4./JG 52 sa zúčastnil vpádu do Sovietskeho Zväzu. Po tom ako mal na konte 35 zostrelov mu bol udelený rytiersky kríž. 2. 12. 1941 dosiahol 50. zostrel a od 1. 3. 1942 slúžil ako veliteľ II./JG 52. V d?och 23. 8. a 30. 8. 1942 zostrelil po 5 lietadiel a 31. 8. 1942 zaznamenal 100. zostrel a boli mu udelené dubové ratolesti. Darilo sa mu aj počas zimy 1942/43 a 2. 2. 1943 zaznamenal 150. zostrel.
V marci roku 1943 ho prevelili do Tuniska a od 1. 4. 1943 prebral velenie JG 77 a stáva sa Geschwader Kommodore. Než si zvykol na africké bojisko bol niekoľkokrát zostrelený. Ako sám povedal, zo Sovietskeho zväzu si priniesol zopár zlých návykov a ľahkomyselnosť, ktoré však horšie vycvičení sovietski piloti nedokázali potrestať. Stíhači RAF ho však pomerne rýchlo dostali do obrazu reality všedného d?a. S JG 77 kryl dvakrát po sebe ústup nemeckých vojsk. Najprv zo severnej Afriky a následne aj zo Sicílie. Po tom pokračoval v bojoch s JG 77 v Taliansku. 25. 8. 1943 sa mu po štarte z letiska Foggia podarilo zostreliť štyri P-38 počas štyroch minút. 1. 12. 1943 zostrelil britské De Havilland Mosquito a po 168 víťazstvách mu boli udelené Meče.
Od 1.12. 1944 velil JG 7. Bola to prvá jednotka ktorá bola vyzbrojená čisto prúdovými lietadlami typu Me 262. Jeho prvou úlohou v novom pôsobisku bolo zmeniť taktiku nasadenia a pripraviť jednotku na boj.
Vzdal sa klasického Schwarmu, tvorenného štyrmi lietadlami, v prospech trojčlennej Kette. Bolo to nutné najmä kvôli nižšiemu počtu strojov ktoré boli k dispozícii a aj pre to, lebo pre Me 262 boli potrebné dlhé betónové vzletové a pristávacie dráhy. Tieto na ktorých doteraz pôsobili boli pomerne úzke ale pre trojčlennú formáciu dostatočné. Vypracovával a overoval aj optimálny spôsob nasadenia Me 262 v útočnej fáze letu, ktorá bola veľmi odlišná od taktiky používanej u klasických lietadiel. Navyše Me 262 neustále trpel rôznymi poruchami, ktoré sa len pomaly odstra�?ovali.
Pre svoje spory s veliteľstvom Luftwaffe bol zbavený velenia JG 7. Potom sa dostáva ako pobočník k JV 44, ktorej velil Adolf Galland. Počas pôsobenia v tejto jednotke zostrelil šesť lietadiel. Jeho vojenská kariéra v druhej svetovej vojne sa skončila d?a 18. 4. 1945. S plne natankovaným a vyzbrojeným Me 262 ťažko havaroval pri štarte, keď mu začal horieť jeden z motorov. Z horiaceho vraku sa mu podarilo uniknúť, ale utrpel ťažké popáleniny ktorých liečenie si vyžiadalo dva roky a množstvo plastických operácií.
Počas druhej svetovej vojny absolvoval 993 bojových letov. Získal 178 víťazstiev, z toho 155 v Sovietskom zväze a 23 proti západným spojencom z toho 6 na Me 262. Bol 12-krát zostrelený, ale vždy dokázal núdzovo pristáť a nikdy nemusel použiť padák.
Po uzdravení pracoval v reklamnej agentúre. Už roku 1952 sa však vrátil k letectvu – novej západonemeckej Bundesluftwaffe. Keď sa začalo s budovaním nového spolkového letectva, bol povolaný na úrad spolkového kancelára, kde sa intenzívne zapojil do prípravných prác pri zostavovaní jednotiek. V roku 1955 odišiel vo veku 42 rokov do Spojených štátov amerických, kde sa podielal na výcviku pilotov prúdových lietadiel. V roku 1956 sa stal zástupcom veliteľa štábu Luftwaffe. Po tom bol povolaný do funkcie veliteľa štábu leteckých síl NATO, ktorý sa nachádzal v Paríži. V roku 1958 bol povýšený na brigádneho generála a v roku 1962 na generálmajora. Niekoľko rokov slúžil ako nemecký zástupca v štábe NATO vo Washingtone. Roku 1965 bol povýšený do hodnosti generálporučík. Po odstúpení generála Panitzkiho z funkcie inšpektora bundesluftwaffe v septembri roku 1966, ponúkli toto miesto Steinhoffovi, ktorý ho po desiatich d?och ktoré si vypýtal na rozmyslenie prijal. Funkciu vykonával do roku 1971. 1.1.1971 bol povýšený do hodnosti generál. Roku 1974 odišiel do výslužby. Zomrel 21. 2. 1994 vo veku 81 rokov. Pochovaný je vo svojom rodisku.

Image
Image
Image
A takto vyzeral po vojne, dosť ho tá havária znetvorila..




Naposledy upravil private_joker dne 29/9/2009, 15:21, celkově upraveno 3 krát
  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/6/2008, 18:32  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Chtěl bych tě opravit private .Článek je dobrý ,ale uteklo ti písmenko .Tento pilot se jmenoval Steinhoff ,ale jinak dobrý kámo. Smile


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/6/2008, 18:37  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

ou..diky za opravenie Smile


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1504s ][ Queries: 19 (0.0174s) ][ Debug on ]