Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 08:21  Předmět:  Natter - Raketová užovka Odpovědět s citátemDolůNahoru

Nemecko patrilo v druhej svetovej vojne k priekopníkom v zavádzaní nových zbraní a ak by niektoré prišli skôr, mohlo to znamenať aj obrat na bojiskách. Nemecko dritilo de? čo de? spojenecké bombardovacie letectvo a hladala sa akákolvek zbra? ktorá by im dokázala zasadiť tvrdý úder. Za pozornosť stojí raketové prepadové lietadlo Bachem Ba 349 Natter (Užovka). Návrhy na uplatnenie lietadla s podobnou metódou bojového využitia sa objavili už v roku 1939, ale neboli prijaté. Až v polovici roku 1944 sa podarilo autorovi myšlienky Ing. Erichovi Bachemovi upútať pozornosť Heinricha Himmlera. S jeho podporou bola v auguste 1944 zahájená intenzívna práca na vývoji nového lietadla.
Natter bolo 6,1 metra dlhé lietadol pretknuté krátkym 3,6 metra dlhým krídlom, postavené výhradne z dreva. Výrobný proces si nevyžiadal viac než 1 000 hodín práce na vyrobenie jedného stroja vätšinou nekvalifikovaného personálu. Lietadlo bolo pohá?ané raketovým motorom Walter, pracujúcim na princípe spalovania vysoko výbušnej zmesy látok T-Stoff (peroxid vodíku a voda) a C-Stoff (hydrát hydrazinu a metanol). Vzlet z takmer zvislej, asi 24,5 metra vysokej rampy bol podporovaný dvoma či štyrmi odhoditelnými raketovými motormi na tuhé palivo. Finálna verzia Nattera vydržala vo výške 3 000 metrov štyri a pol minúty, dosahovala rýchlosť 800 až 1 990 km/h a v závislosti na počiatočnej výške dolietla na vzdialenosť 40 až 58 kilometrov. Natter mal byť vypustený do letového koridoru blížiaceho sa bombardovacieho zväzu.
Prudký štart s velkým zrýchlením, spojený so značným preťažením mohol spôsobiť stratu vedomia pilota a preto v prvej fáze letu bolo lietadlo navádzané do vzdialenosti 1 650 až 3 200 metrov od bombardovacieho zväzu automatickým riadiacim systémom. Tam prevzal riadenie pilot, odhodil kryt predku, chrániaci batériu dvadsiaticštyroch neriadených, rotáciou stabilizovaných rakiet Föhn ráže 73 mm alebo 33 rakiet R4M ráže 55 mm a s použitím jednoduchého zameriavača odpáliť rakety v miernom klesavom lete salvou z malej vzdialenosti proti cielom. Podla pôvodných predstáv mal zväz podlietnuť, znovu sa zospodu priblížiť k bombardérom a viesť lietadlo ku kolízii s vyhliadnutým cielom, pred nárazom mohol pilot stroj opustiť. No ale toto bolo vela aj na SS, tak bola táto samovražedná varianta nakoniec zamietnutá. Po odpálení rakiet sa pilot odpútal od sedadla a odistil zámky uvol?ujúce celú prednú časť trupu, lietadlo sa rozdelilo na dve časti, pilot klesal na vlastnom padáku a na inom padáku klesala k zemi zadná časť trupu s motorom Walter, ktorý bol určený k ďalšiemu použitiu. K výcviku pilotov mal postačiť len základný pozemný výcvik. Bola objednaná výroba 150 lietadiel pre použitie u SS a ďalších 50 pre potreby Luftwaffe. Nariadené vypúšťanie Natterov uskutoč?ované od novembra 1944 bolo úspešné len zčasti, ale na 28. februára 1945 bol naplánovaný prvý riadený let. Niekolko sekúnd potom čo stroj opustil rampu sa odtrhol kryt kabíny a pilot Oberleutnant Lothar Sieber zrejme stratil vedomie. Lietadlo vystúpalo v obrátenej polohe do výšky 1 500 metrov kde sa prihlidajúcim stratilo z dohladu a ochvílku sa už rútilo kolmo k zemi kde po náraze vybuchol a pilota pochovalo vo svojich troskách. Do tohto projektu sa hlásilo dosť dobrovolníkov a neskôr bolo uskutočnených sedem ďalších, tentokrát úspešných pilotovaných letov. Z 36 zkompletizovaných Natterov bolo 10 strojov pripravených v apríli 1945 pri Štuttgarte k bojovému nasadeniu, ale rýchli postup spojencov viedol k ich zničeniu ešte pred nasadením. Japonsko tiež potrebovalo podobný výrobne a ekonomicky nenáročný stroj, dokonca vraj plány Natteru získali, ale do konca vojny žiadny nevyrobili. No ako ich poznám, vôbec by tam nemontovali rakety a rovno by išli nabúrať nejaký ten bombardér. Very Happy
Image

Image


Lothar Sieber
Image


Sieber nastupuje na svoj posledný let.
Image


  
miracles
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 08:27  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Zaujimavé lietadielko, škoda že nedostalo možnosť ukázať čo dokáže v boji


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 08:30  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Miracles - No to by som chcel vydieť tie tváre posádok bombardérov, šťastný výraz by to určite nebol. Very Happy


  
degrel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 08:37  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Zajímavý stroj a když k tomu vezmeme v úvahu že na počátku války byli standardem ve výzbroji mnohých armád dvouplošníky je to opravdový skok kupředu.


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 08:38  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Jen připomínám, že o Natteru tu už jeden článek je - http://www.vojna.net/portal/viewtopic.php?t=464
Ale to nevadí, tady je to podrobnějc. Wink


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 08:48  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Destroyerman som tiež zistil ale až jak už som to sem dal, lebo vždy sa pozrem či už tu niečo také je ale pri tomto stroji som to nepredpokladal.

Degrel no skok je to pekný, niečo ako kamené koleso a ferari.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 14:07  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Rudel napsal- Japonsko tiež potrebovalo podobný výrobne a ekonomicky nenáročný stroj, dokonca vraj plány Natteru získali, ale do konca vojny žiadny nevyrobili. No ako ich poznám, vôbec by tam nemontovali rakety a rovno by išli nabúrať nejaký ten bombardér.



No Japonci už něco podobného taky měli ,byla to sebevražedná letadla naplněná výbušninou,která se vypouštěla zpod bombardéru Micubiši G4M"Betty".Toto letadélko mělo též raketový pohon a je celkem podobné té užovce.Letadélko se jmenovalo OHKA 11 ( KVĚT SAKURY PO BOŽSKÉ BOU?I) .Letadélko se vypouštělo zhruba 60 km před cílem.Nejdřív nastal let bez motoru ,jakmile rychlost klesla pod 450 km/h ,pilot nastartoval pohonné rakety a řítil se na cíl ,většinou na loď.

Takže si Rudele nebyl daleko od pravdy Razz


Image

Image


Image

Image


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 16:22  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Martas2411 - No lenže Ohka bola zbra? u ktorej pokial viem sa počítalo len s použitím proti lodiam a nikdy nebola použitá proti bombardérom, neviem možno sa mýlim. No čakal som, že skôr bude spomenutá japonská kopia Me 163 Komet nazvaná Šusuj, lebo ich zopár už mali.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/10/2008, 19:08  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Tak to máš pravdu,já jsem chtěl jenom poukázat na podobnost těchto strojů.


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/10/2008, 00:31  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Martas tak dá sa povadať, že určitá podobnosť tu je.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/10/2008, 10:22  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

neviem si predstaviť hento nemecké čudo vo vzduchu Smile zúfalá doba = zúfalé činy.... Smile našťatie nemci nemali veľkú šancu to vyskúšať..... Smile


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1766s ][ Queries: 19 (0.0321s) ][ Debug on ]