Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/9/2009, 13:38  Předmět:  Messerschmitt Me 323 "Gigant" Odpovědět s citátemDolůNahoru

Messerschmitt Me 323 "Gigant"


(článek napsal pro vojnu.net 10. října 2005 Siegreich, v hlubinách internetu našel, recykloval a vrazil dozorčí fóra)


Me 323 bolo nemecké transportné lietadlo počas druhej svetovej vojny. Me 323 bol velmi neobvyklý stroj. Bol to vlastne motorom pohá?aný klzák Me 321. Bolo to najväčšie prepravné lietadlo druhej svetovej vojny a bolo ich vyrobených iba 201 kusov. Mal obrovské dvere v prednej časti, cez ktoré sa nakladali jednotky, alebo náklad. Aby sa mohol vyrábať pomerne lacno, bol vyrobených z prefabrikovaných ocelových dielov. Trup bol vyrobený z ocele a dreva a podlaha bola špeciálne spevnená, aby uniesla náklad. Prototyp používal štyri motory, ale počas testov sa usúdilo, že aby bolo Me 323 schopné prepraviť dostatočnú kapacitu nákladu, bude nutných 6 francúzskych motorov Gnome-Rhone. Francúzske motory boli vybrané preto, lebo nezaťažovali už napnutý nemecký vojnový priemysel. Ku štartu mohol využiť aj pomocné rakety. Krídla boli velké a mohutné aby uniesli jeho obrovskú váhu. Mohol prepraviť 130 plne vyzbrojených mužov alebo 15 ton nákladu. Zvyčajne sa prepravovali 2X 4 tonové automobily, 88mm Flak, alebo munícia, alebo 252l paliva, alebo 60 nosítok so zranenými. Podvozok sa zkladal z 10 kolies, ktorých zavesenie bolo prispôsobené na pristávanie na nerovnom povrchu. Väčšina z technológií použitých pri výrobe Me 323 sa používa dodnes a to hlavne pri obrovských ruských prepravných lietadlách Antonov AN-225. V roku 1943 bol Me 323 používaný na dopravu zásob do Talianska a na Sicíliu. Takisto aj do Severnej Afriky. Spojenci ale používali šifrovaciu sieť Ultra, ktorá im umožnila zachytiť a dešifrovať depeše. To viedlo k prepadávaniu nemeckých transportných lietadiel, a mnoho ich bolo aj zostrelených.

Na tú dobu bol Me 323 neuveritelne univerzálne lietadlo.

Pri nakladaní ranených


Image


Pri nakladaní Mardera II


Image


Pri nakladaní nákladného automobilu


Image


Parametre:

Posádka: 5 mužov + (2 strelci v prípade nutnosti)
Motory: 6X Gnome-Rhone 14N 48*49 14-valcové vzduchom chladené s výkonom 990 koní
4X rakety ako pomoc pri štarte
Váha: 27.33 t
Maximálna záťaž: 15.67 t

Dlžka: 28.15 m
Výška: 10.15 m
Rozpätie krídel: 55 m

Maximálna rýchlosť:
so záťažou 218 km/h
bez záťaže 285 km/h
Objem palivovej nádrže: 10 740 l

Maximálna výška: 4 000 m
Dosah: nieje známy (bežne sa lietalo z Talianska do Afriky)
Zbrane:
5X 13mm gulomet MG131
bolo možné pridať aj dva MG34 alebo MG42


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/9/2009, 14:06  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

joo bol to gigant...chcel by som to vidieť letieť na oblohe Smile


  
Werwolfin
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/9/2009, 17:08  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Hmm pekné lietadielko


  
David.58
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/9/2009, 18:14  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

pěkné, ale pro němce nějak moc použitelné nebylo Wink


  
Manstein
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/9/2009, 18:19  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

nanestastie bolo velmi zranitelne ( prakticky uz len kvolki svojej velkosti), ako pomocne vlecne lietadlo bol navrhnuty Heinkel He 111Z
Image


  
miracles
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/9/2009, 19:09  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Manstein: no ale aj ten nebol malý


  
David.58
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/9/2009, 21:00  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

nebo 3 jukersy 89 mám takové tušení Wink


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/9/2009, 12:06  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Zdravím, Me 323 byly dislokovány i na našem území - v Chrudimi (napadeny hloubkaři 28. prosince 1944) a Prostějove-Stichovicích (27. srpna 1944).
Filip


  
hoblik
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/9/2009, 12:18  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Odkaz paráda! Tak se taky dozvím něco z mého bezprostředního okolí!


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/9/2009, 12:18  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Rádo se stalo:-)


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/9/2009, 12:24  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Taky zdravím a jestli máš podobných poznámek víc - sem s nimi!
To víš, vyloženýho odborníka-aviatika tady nějak nemáme a každá taková zajímavost je dobrá.


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/9/2009, 13:22  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

OK, případně založím nové vlákno.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/9/2009, 14:47  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

no ten odkaz na hĺbkarov je fakt zaujímavý...ani som nevedel že také niečo na internete je...páni klobúk dolu Smile


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 22/9/2009, 10:25  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

private_joker napsal:
no ten odkaz na hĺbkarov je fakt zaujímavý...ani som nevedel že také niečo na internete je...páni klobúk dolu Smile


Díky za kompliment!


  
tono2007
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/9/2009, 18:07  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Pěkný macek. Ale moc pěkný, svým způsobem. Představte si, že bychom si ho mohli dneska prohlídnout třeba ve Kbelích; a mohli bychom, ale po válce se všechno dříve nebo později posílalo do hutí. Nechci porušit pravidla, tak mrkněte na www.http://www.fortifikace.net/technicke_pamatky_me_323_letiste_skutec.html, tam je o nich článek, páru supr fotek a taky dovětek, jak některé po válce dopadly. Jako nájezdové rampy v lomu.

Dovol mi, kolego Destroymane, jenom upřesnit. Bylo to největší provozovatelný dopravní letadlo, ale ještě větší byl Junkers Ju-322 "Mammut". Délka 39,5 m, rozpětí 82,35 m. Ale toto monstrum nebylo tehdy možný normálními prostředky dostat do vzduchu a v květnu 1941 byl tento projekt zastaven.


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1677s ][ Queries: 19 (0.0178s) ][ Debug on ]