Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 25/9/2009, 07:50  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

tono2007 napsal:
Dovol mi, kolego Destroymane, jenom upřesnit.....

Jasně že dovolím a rád. Wink
To není můj článek. Kdysi ho napsal Siegreich, který pak z fóra odešel (stal se vojenským pilotem a na blbosti nemá čas). Před dvěma roky klekl hosting a zdálo se, že jeho články jsou fuč. Pak jsem ho našel v jednom webarchívu, tož jsem ho sem šoupnul zpátky. To je celý. Wink


  
filnorm
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 25/9/2009, 09:05  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Pozor na chybný odkaz - správně má být: http://www.fortifikace.net/technicke_pamatky_me_323_letiste_skutec.html
Jinak ale hezké fotky!

Filip


  
petryk58
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/1/2011, 00:50  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

private_joker napsal:
joo bol to gigant...chcel by som to vidieť letieť na oblohe Smile
Naprosto užasnej vtip ( Hitler has only one left ball, Göring has two but very small, Himmler has something similar, but poor old Goebbels has no balls at all.)


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/1/2011, 00:54  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

jo diky..ale nie je z mojej hlavy bohužial...inak takéto offtopic veci si mi mohol radšej cez Súkromnú správu poslať Mr. Green


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/2/2011, 09:14  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Private: Cheche... nováček tě pochválí a ty ho hned zbuzeruješ! Cool
Petryk58: To byla za války v Anglii písnička, zpívala se na tenhle nápěv:


Link


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/2/2011, 14:36  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

nie nie ja som to nemyslel v zlom Mr. Green akorát, že sa to nehodilo do témy o lietadle Gigant..ale tak pravda ani ja niesom neomylný a píšem kdečo tak kde to nemá čo robiť Mr. Green


  
BERNADOTTE
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/5/2015, 07:06  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Manstein napsal:
nanestastie bolo velmi zranitelne ( prakticky uz len kvolki svojej velkosti), ako pomocne vlecne lietadlo bol navrhnuty Heinkel He 111Z
Image


He111-Z roztahovaly kluzáky Me321, to byly předchůdci Me323, ale bez motorů. Než se zkonstruoval neobvyklý He 111Z tak se k roztažení používaly 3 stroje Fw190. Než Me321 dostaly do vzduchu tak se to nacvičovalo jen s vybranými piloty-byla důležitá koordinace pilotů při odhazování ocelových lan, k tomu sloužilo nejdokonalejší letadlo světa před II.sv. válkou Ju52/3m ale pouze s dvěma motory.Namísto prostředního motoru byla umístěna speciální spojka lan.Zahynulo při tom mnoho pilotů z Fw190 hlavně ti co byly vlevo sestavy. atd...


  
BERNADOTTE
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/5/2015, 07:12  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

David.58 napsal:
pěkné, ale pro němce nějak moc použitelné nebylo Wink


Myslím, že bylo bez něj by se Tuniská fronta neobešla,letaní s Me323 bylo velmi nebezpečné, většinou převážely PHM a aby se ukryly před stíhači létaly 20-50m nad hladinou moře.Proto nestály o svůj doprovod aby nebyly prozrazeny. Létaly převážně u TG4 a TG5.A s letadly létaly jen vybraní piloti


  
Stuka
Unteroffizier



Založen: 09. 08. 2012
Příspěvky: 791
Bydliště: lesy a hory
14046.52 Sigidolar

slovakia.gif
PříspěvekZaslal: 17/5/2015, 15:37  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Fotky po čase mizí a tak sem dám odkaz
http://www.aviationtrivia.org/Messerschmitt-Me-323-Gigant.php
s hezkou fotkou na začátku a potom nějaké inspirace pro Střelce.

Bohužel sem fotku nevložím, mám nějaký zádrhel s úložištěm http://www.imagenarium.eu/
nechce mi natáhnout fotky.

Jinak - vítej Bernadotte zde. Seš fanda na letadla?


 Pohlaví:Žena  OfflineOsobní galerie uživatele StukaZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávu
BERNADOTTE
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/5/2015, 15:50  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Ano zajímam se o Transportní eskadry Luftwaffe a technicky dokonalé letadlo té doby Ju52/3m


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 17/5/2015, 20:35  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

zajímavé informace,zvlášt o těch tažných Fw 190.


  
BERNADOTTE
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 29/5/2015, 13:38  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

UKONČENÍ VÝROBY A ZPRACOVÁVÁNÍ ÚPLNÉHO SEZNAMU STROJŮ Me323

Zcela přesný počet vyrobených kusů není znám, Škoda, že zde nemohu uvést tabulku A.Kde uvádím pět verzí o počtech kusů. Počty kusů se pohybují od 195 do 201. Do dneška se podařilo sesbírat informace o 195 strojích.


Na rozdíl od Ju52/3m, kterých bylo vyrobeno daleko větší počet kusů a ve více závodech, se vytvoření seznamu pro Me323 jeví snažší. Ale objevují se tam podobné problémy. Luftwaffe se sice dušuje, že Stammkennzeichen nebo Verbandskennzeichen nebyl na letadlech duplicitní, ale bohužel stávalo se to. Narazil jsem na označení, že na trupu měl jiný Stammkennzeichen/Verbandskennzeichen než měl ze spodu na křídlech. Samotná databáze LEMB v tom také nemá zcela jasno i zde lze najít, že jedno Stammkenzeichen je stejné pro dvě úplně jiná typově odlišná letadla. Dle výpovědí některých letců a je to vidět i na letových příkazech, že stroj i když měl přidělen Verbandskennzeichen tak piloti používali k zapisu Stammkenzeichen apod. Úplný chaos mám u letadel z obležené Wroclavy, tam piloti odlétavali s úplně jinými stroji, než přistáli, protože ten jejich byl po přistání třeba hned zničen a odletěli se strojem, kdy jeho posádka byla po přistání hned zabita. Další ztížení identifikace způsobují někteří opisovači, že do nekonečna opisují články a vlastně nesprávná informace se stává dogma, přes který nejede vlak. Zajímavým příkladem jsou právě Me323, které přistaly, já už ani nevím kde všude, někde se uvádí v Chrudimi v Skutči ve Štichovicích. Došlo k tomu asi tak, že někdo opsal špatně Verbandskennzeichen z fografie pana M.Petráka ze Skutče a ten se potom mnoha autory po řadu let opakuje ve stejném textu. Ta fotografie by mohla být jedním z důkazů (stroj vypada z boku jinak), že Me323 E-2/WT zde opravdu zůstal a už neodstartoval. Viz TAB B. Zde uvádím nalezené alternativy značení, které Me323 E-2/WT mohl nést. Zatím se přikláním k domněnce, že byly vyrobeny dva kusy, jeden jak je známé létal u KG200. To, že byly vyrobeny dva kusy by mohly potvrzovat i dvě WNr.čísla jdoucí následně po sobě WNr.330004 a WNr.33005 a také Stammkenzeichen má následná čísla. A když uvedeme na pravou míru, to že jeden ze strojů měl Verbandskennzeichen C8+GC tak dojdeme k závěru, že opravdu jeden ze dvou Me323 E-2/WT zůstal na území naši republiky.

TAB: B
WNr. Typ Stamm Verband Takt
330004 Me323 E-1 E-2/WT RL+UD C8+GC 5./TG5 2./TG5 přistál a zůstal 3.8.44 v Chrudimi 1944-08-03
330005 Me323 E-1 E-2/WT RL+UE
130056 Me323 E-2/WT DU+PP
1298 Me323 E-2/WT SL+HT
1272 Me323 E-2/WT/D-6 VM+IT

V květnu 1944 společnost Zeppelin Friedrichshafen, kam měla být převedena dosavadní kompletní výroba Me323, dokončila návrh nové verze ZMe323 H. V tom samém období, na základě vojenské situace,vznikl na Ministerstvu vyzbrojovani A.Speera tzv. Jägerstab. Stab vyhodnotil předložené práce leteckých inženýrů tak, že ve výzbroji Luftwaffe musí dojít k zásadní změně-výsledkem bylo vyhlašení Jägerprogrammu, který preferovat stíhací stroje. Výrobní kapacity se musely tomuto Jägerprogrammu zcela podřídit. Dosavadní výroba různých maloseriových, ale i některých typů bitevních a transportních letadel muselo uvolnit kapacity pro nově vyvinuté a vyvíjené stihací a raketové stroje.
V čele štábu stali největší organizátorská esa Německa, dnes bychom řekli manažeři. Speer, Milch a Kammler.V podstatě zcela odstavili Göringa a s ním i částečně určitý politický vliv na zbrojní výrobu.Výrobu začali organizovat odborníci. Luftwaffe se nadechovala k razantní změně, začaly se realizovat moderní projekty, nebezpečné pro Spojence.
Speer měl na starost celkový dohled nad programem, Milch zajišťoval kompletní výrobu, která snad neměla už žádných rezerv, jeho vojenské zkušenosti preferovaly to, jakým strojům se ve výrobě dát přednost. Kammler zajištoval výstavbu závodů a pracovní síly, včetně kompletního vývoje specielních zbraní. Záhadný Kammler kam se ztratil?…domněnek je hodně!…. ale asi dožil pod dohledem v USA. Lidé s takovým IQ se nezabijí ani nezabíjejí… O Sperovi i o Milchovi si můžeme lecos přečíst, ale Hans Kammler zůstává stále zahalený tajemstvím…
Kdo pohřbil další seriovou výrobu Me323, která měla být převedena do Friedrichshafenu. Existují malé zprávy, že sám Milch neviděl v těchto letadlech budoucnost.Všichni tři superorganizátoři byly zastánci rychlosti a to ve všem a Me323 byl symbolem opaku. Možná, že k rozhodnutí zastavení výroby vedly Milcha také ty obrovské ztráty bezbranných posádek. Závěrem se asi shodneme, že to byl Jägerprogramm a určitě i osobnost Milcha co smetlo celý projekt výroby Zeppelin s Me323 jen do sfery historie. Že to ale není úplně tak, je pokračovaní poválečného letectví v konstrukci velkonákladových letadel. Byl to Me323, který dal podnět Rusům i Američanům k vývoji těchto velkokapacitních letadel do stadia, které můžeme vidět dnes - určitě projekt Me323 stál u zrodu těchto obrovských bagážníků
Škoda, už se asi nic nedozvíme, to je ten relativní pojem času, kdy dnes je čas, kdy o těchto věcech můžeme s nadhledem a objektivně hovořit, ale dnes jsou tu jenom Ti co by se chtěli ptát….a tak nám nadšencům alespoň zůstáva obrovský prostor pro naše bádání, touha se něco dozvědět, vypatrat, vyhodnotit, dojít třeba pro někoho k nepodstanému závěru, který nám přináší nejenom uspokojení, ale především poučení.


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 29/5/2015, 16:05  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Huh, dobrý! nechceš zkusit napsat nějakej "opravdovej" článek?


  
BERNADOTTE
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 29/5/2015, 18:08  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Kdepak,lidi jsou líní číst-musím vždy vybrat jen důležitá fakta aby je to zaujalo viz.www.bauer917.mzf.cz.

Tento članek jsem uveřejnil i jinde a ohlas byl takový, že je nezajímala ta podstata, že jsem pravděpodobně objevil, kde zůstal exemplař jedinečného typu Me232 tzv.bojové doprodné letadlo s 90mm silnými skly ve střílnách , po kterým pasou hledači starých letadel z celého světa, ale od koho jsem to opsal-nikdo nevidí těch dvacet, třicet let sbírání informací-nedokažou to pochopit... a já dělám jenom to co mě baví...


  
jarl
Obergefreiter


Věk: 44
Založen: 29. 11. 2011
Příspěvky: 1005
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
17715.18 Sigidolar

czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: 29/5/2015, 19:48  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

To je škoda. Tady bys prostor pro publikování samozřejmě dostal a někteří uživatelé by bez problémů přečetli i delší článek.

_________________
Quod licet Iovi, non licet bovi.

Kozoroh Pohlaví:Muž Tygr OfflineOsobní galerie uživatele jarlZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.2655s ][ Queries: 19 (0.1036s) ][ Debug on ]