Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 17:06  Předmět:  Junkers Ju 87 Odpovědět s citátemDolůNahoru

Střemhlavý bombardovací letoun JU 87 byl spojený s uspěšnými operacemi německé armády .Jméno ŠTUKA je zkratka německy použivaného označení-Sturzkampfflugzeug tj. střemhlavé bojové letadlo.Toto letadlo bylo velice uspěšné na začátku tzv. Blitzkriegu –bleskové války.Letadla i piloti byly ve filmovém i tiskovém zpravodajství vynášení do výšin nacistické propagandy.
První prototyp JU 87 V1 vzlétl poprvé vDessau 7.9.1935.Byl to robustní dolnoplošník s křídly lomenými do W ,pevným kapotovaným podvozkem,.Potah tvořil duralový plech,kovové byly i ovládací plochy.V přídi trupu byl uložen tehdy britský motor Rolls-Royce Kestrel s dvoulistou dřevěnou vrtulí.Ovladatelnost letadla byla dobrá,vzhledem k přehřívání motoru byl zvětšen chladič a zkoušky pokračovaly až do 24.1.1936, kdy se letadlu při střemhlavém letu vlivem vibrací odtrhla pravá směrovka ,tento prototyp měl totiž zdvojenou směrovku ,a letadlo se rozbilo o zem.Druhý prototyp JU 87 V2 byl už německým motorem JUMO 211 výkonem 618 koní,ocasní plochy už měli klasický tvar .Další prototyp V3 měl sníženou osu motoru a větší ocasní plochy. Oba prototypy byly v pruběhu roku zkoušeny a porovnávány s ostatními typy letadel ,které taky chtěli do seriové výroby.V pořadí už čtvrtý prototyp V4 už byl vyzbrojen a to kulometem MG 17 v pravém křídle a kulometem MG 15 na obranu zadní polosféry.Pod trupem měl zavěšenou pumu o hmotnosti 250nebo 500 kg na výkyvné vidlici.Poprvé měl stroj instalován zařízení pro automatické vybírání střemhlavého letu.Stroj byl schválen do výroby a začátkem roku 1937 už vycházely z výroby první stroje JU 87 A-1.První jednotkou ,která je dostala do výzbroje,byla SG 162 „Immelmann“.Tři stroje byly odeslány koncem roku 1937 do Španělska k legii CONDOR,kde se uspěšně zapojily do boju.Další zmodernizována verze stuk byla verze B ,letadla této verze byla aerodynamicky lepší ,unesla víc pum.Následovaly další varianty
JU 87 B-2 - upravené výfuky a zvětšené listy vrtule
JU 87 B2/U2 –zlepšená radiokomunikační výstroj
JU 87 B2/U3-opatřena přídavným pancéřováním
JU 87B2/U4- místo podvozku měla tato verze lyže
JU 87 B2/Trop-verze pro prašná letiště s tropickým klimatem
Za zmínku stojí verze JU 87 C ,která měla sloužit na letadlové lodi GRAF ZEPPELIN
Tato letadla měla sklopná křídla , přistávací háky.Bylo jich vyrobeno jen pár kusu.Další verze JU 87 byla verze D.
Tato verze měla silnější motor Jumo 211J-1,o výkonu 1400 koní.Posádka byla chráněna zesíleným pancéřováním,konstruktéři zmenšili kryty podvozkových kol.Junkersum verze D se říkala Dora a jejich výroba začla v polovině roku 1941.Verze JU 87 D-2/Trop bojovaly . Tv severní Africe a ve Středomoří .Verze D-3 byly ještě více pancéřovány a jejich zbraně na východní frontě se zařadily schránky s 92 protipěchotních pumiček SD-2.Verze D-4 byla torpédová.Verze D-5 byla zařazována na frontu začátkem roku 1943.DORY 5 měly silnější výzbroj ,místo 2 kulometu v křídle měli 2 kanony MG 151/20 ráže 20mm se zásobou 500 náboju na zbran.Pilot mohl v případě nouze odhodit podvozkové nohy.Verze D-5 sloužila u německého, madarského i rumunského letectva.Známá verze byla verze G ,která byla vyzbrojena 2 –ma kanony v aerodynamických pouzdrech zavěšených pod křídly .Kanony měli ráži 37 mm a dokázali probít pancíř až o síle 120mm na vzdálenost 100m.Zásobník na jednu zbran obsahoval 12 náboju.Křídelní kanony byly odstraněny ,takže letouny měli jenom protitankové kanony.V bitvě u Kurska bojovaly dvě skupiny takto upravených stuk.Do konce roku 1944 činnost jednotek s protitankovými zbraněmi postupně slábla-nahradily je bitevní verze FW 190 ,až vroce 1945 zanikla uplně.Sériová výroba stuk skončila v září 1944 ,kdy firma Junkers předala poslední z 5079 vyrobených JU 87.
Technické udaje verze JU 87 D-5
Rozpětí- 14.98.m
Délka-11.50m
Výška-4.01m
Max. rychlost-410km
Dostup-7500m
Dolet-1530km
Výzbroj –2 kanony MG 151/20 ráže 20mm v křídlech,1 kulomet MG 81Z v zadní kabině,max,1400kg. Bomb.


Verze JU 87 G-2
2 kanony ráže 37mm pod křídly s 12 náboji na zbran a kulomet v zadní kabině,pumy ani jinou výzbroj tato verze nenesla.

Rudeluv Ju 87 G-2
Image






další obrázek štuky verze D-2,protitankové
Image


  
David.58
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 17:13  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Krásný a dobrý to stroj....i článek


  
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 20:03  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Tak toto je vážne stroj Martas.To sa ti naozaj podarilo.Pár kusov verzie D-5 bolo vyrobených na slovensku v Trenčianskych Byskupiciach. Mala lepšie pancierovanie, väčšie rozpetie krídeľ, určená útočiť na pozemné ciele.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 20:23  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

dobrý článok!....nemáte niekto zvukový záznam sirény ktorú si letci dávali na krídla štuky?


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 20:25  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Ty mi hraješ do noty alberte Laughing
Vím že "dory " pětky u vás byly vyráběny ,ale nevím kolik to bylo kusu,kde skončily,jestli bojovali v SNP,jejich kamufláž, ZAJÍM? MĚ PROSTĚ VŠE.Nemužeš toho zjistit víc? Moc mě to zajímá. DÍK Razz


  
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 20:40  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

myslím že bolo vyrobených iba pár kusov od marca 1943


  
Charon
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 22:10  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Fakt dobry clanocek...Stuka to je legenda nemeckej Luftwaffe Cool


  
Morybundus
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 21/12/2007, 01:34  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Charon napsal:
Fakt dobry clanocek...Stuka to je legenda nemeckej Luftwaffe Cool

Cháron to vystihl je to parádní článek Martine Stuka,Tiger,Spitfire,Flak 88 nebo T-34 nám tady opravdu nesmí chybět Wink Exclamation Exclamation
Martine právem si se zasloužil abych ti poslal 300 Sigidolaru Smile jen tak dál chlape..
Smile Smile


  
Charon
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 21/12/2007, 12:36  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

A ete si zabudol Mory na rusky mraaaz Mr. Green


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 22/12/2007, 04:06  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Martas - Tak skutočný počet ti neviem povedať bo poriadna dokumentácia sa nezachovala, je ale dosť dobre možné že 25 kusov ktoré si tu vyzdvihlo rumunské letectvo bolo z našej produkcie. Niekde som čítal niečo o tom že sa vyrobilo niečo okolo 80 až 90 kusov, ale neručím za to. Slovenské letectvo plánovalo postaviť v rámci bombardovacieho pluku I. peruť, ktorá sa mala skladať z z letiek 31 a 32, stroje pre ne mali byť z domácej produkcie ale tá nestíhala a nakoniec slovenské letectvo dostalo len 6 kusov aj to jednému v oprave zadreli motor a nakoniec padlo do rúk nemcom. Tie ostatné teda 5 kusov boli preletené do spišskej novej vsi, kde ich sice uviedli do bojovej pohotovosti, ale po tom bordeli čo za SNP zavládol nikto nič neurobil a piloti a letecký personál odchádzali do povstania na autách. Lietadlá sa SNP zúčastnili, ale na strane Luftwaffe.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 22/12/2007, 09:31  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

no viem si predstaviť aký to bol zmatok nedávno som čítal príbehy zo snp....škoda že sa na našu stranu nedostali aj hentie lietadlá bola by to jednak morálna a jedna aj technický podpora...


  
petr blaha
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 22/12/2007, 19:49  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

uznani za pekný članek yde z Orlové do Orlové!!!


  
Herbert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/12/2007, 15:19  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Super článok.
Na slovensku bolo vyrobených dvanásť kusov a ako hovorí Rudel šesť zostalo a šesť išlo k Luftwaffe.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/12/2007, 16:45  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Hledal jsem hledal a našel.Tady je těch 6 stuk co dostalo Slovenské letectvo.Jejich výrobní čísla-666 011, 666 012, 666 013, 666 015,666 016,
666 017.


  
Morybundus
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/12/2007, 20:10  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Ty jsi sehnal jejich výrobní čísla Shocked Shocked Shocked tak to čumím a klobouk dolu Martine jsi frajer Exclamation Exclamation Exclamation


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1745s ][ Queries: 19 (0.0174s) ][ Debug on ]