Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/1/2010, 00:09  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

rudel bol naozaj pán oblohy...čo sa týka tej štatistiky tak je obdivuhodná..ten chlap mal buď šťastie alebo talent na ciele....a k tomu Maratu..zaujímavé info destroy....som myslel že ona sa potopila celá a nakoniec teda ešte slúžila...to mi pripomína Wittmana keď zničil ruskú ponorku Very Happy


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/1/2010, 10:37  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Ono takovejch kuriozit bylo víc. Myslím, že v r. 1940 potopil ve Francii tank Pz IV anglickej torpédoborec.... Very Happy


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/1/2010, 11:38  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No dovolím si nesúhlasiť Marat vyzerá akoby jeho zadná časť vysela na vlásku v podstate je na dva kusy, bohužial fotku mám len v knihe, ale poničená teda bola dosť.


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/1/2010, 14:13  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Není to tahle fotka?

Image

Poničeně to opravdu vypadá, ale opravili to.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/1/2010, 14:37  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

hold sovieti tí sa vždy vynašli a opravili bárčo....


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/1/2010, 15:26  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Tak to sú teda šikulovia, ale Stalina to asi nasralo, lebo odmenu na niekoho nevypisoval každý de?.


  
tono2007
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 13/1/2010, 22:03  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Junkers Ju 87 ve Slovenském štátě
V rámci modernizace letectva začalo požadovat vedení Slovenského štátu už od roku 1941 nové stroje (např. Ju 87 B) od Německa, které v té době mělo na Slovensku prakticky pod kontrolou celý politický i ekonomický vývoj. Němci však o tom nechtěli ani slyšet a to hlavně proto, že v roce 1942 se nedařilo uspokojivě dopl?ovat stavy Ju 87 na východní frontě. Změna k lepšímu nastala po dohodě o založení továrny na Slovensku, která by vyráběla Ju-87 D-5 sice hlavně pro potřeby Luftwaffe, ale část výroby by zůstala i u nás a to v poměru 1:3 ve prospěch Německa. Využity měly být kapacity letecké továrny v Trenčianskych Biskupiciach, kterou v té době stavěla česká firma Mráz jako svoji pobočku na Slovensku. Mráz byl perspektivní výrobce malých sportovních letadel. Výsledkem dohody byl vznik společného slovensko-německého podniku. Náběh výroby byl ale pomalý a první letadla opustila brány závodu až v květnu roku 1944.
V rámci programu modernizace slovenských vzdušných sil bylo později objednáno 20 kusů Ju-87 D-5, objednávka byla později zvýšena o dalších 30 letadel. Před vypuknutím SNP byly zařazeny do stavu 11. stíhací letky pouze 4 stroje Ju-87 D-5 přeletěné v létě roku 1944 z Německa a 6 strojů z domácí produkce (viz výše). Po velkých průtazích mělo později slovenské letectvo k dispozici údajně 30 kusů tohoto stroje (neověřeno). Díky velkým zmatkům a váháním v armádě po vypuknutí SNP padly ale do německých rukou a podle některých zdrojů byly později využity k potačení povstání.

Ještě dodatek. Produkce letadel na Slovensku byla určitě vyšší než 16 kusů. Jak píše rudel, 25 slovenských Ju 87 D-5 pro Rumuny je potvrzených. Stroje byly dodány rumunské 3. střemhlavé bombardovací skupině a Rumuni je údajně přebírali v Malackách.

Po porážce Německa připadly slovenské Štuky do výzbroje nově vznikající armády ČSR pod československým označením B-37. Protože se však již nejednalo o perspektivní stroje, nepůsobily v naší armádě dlouho a po krátkém období byly vyřazeny.

Technická data Ju 87 D-5:
Rozpětí: 15 m
Délka: 11,5 m
Hmotnost prázdného letadla: 3 920 kg
Max. rychlost: 400 km/hod.
Dolet: 821 až 1 535 km
Dostup: 7 300 m
Výstup do výšky 5 000 m: 19,8 min
Výzbroj: 2 x 20 mm kanón MG 151/20
Kamufláž: nemám ani fotku ani popis

Ukázka hukotu sirén viz na adrese:
http://www.youtube.com/watch?v=nZZ504TGDpE


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/1/2010, 14:58  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

O těch slovenských štukách je něco na začátku tohoto článku,dokonce se mi podařilo získat i jejich výrobní čísla,ale před SNP padli do rukou němcům.A zde jsem opět prokopal svůj knižní archív a našel knihu z roku 1986 od Václava Šorela -Letadla Československých Pilotů.
A tam se píše že po válce v Československu zkoušeli 2 kusy JU 87D,hlavně naše techniky zajímalo poloautomatické vybírání střemhlavého letu,kterým byla štuka pověstná.Tyto československé štuky ,teda vlastně už B 37 byly zkoušeny bez výzbroje.
B 37 byly na horních plochách zelené a na spodních plochách světle modré.
Původní německé označení a svastika byly přestříkané šedou barvou.
Československé výsostné znaky na letoun namalovány nebyly.
Takhle nějak B 37 vypadala

[img]Image[/img]


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/1/2010, 20:21  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

tono2007 napsal:
Junkers Ju 87 ve Slovenském štátě
V rámci modernizace letectva začalo požadovat vedení Slovenského štátu už od roku 1941 nové stroje (např. Ju 87 B) od Německa, které v té době mělo na Slovensku prakticky pod kontrolou celý politický i ekonomický vývoj. Němci však o tom nechtěli ani slyšet a to hlavně proto, že v roce 1942 se nedařilo uspokojivě dopl?ovat stavy Ju 87 na východní frontě. Změna k lepšímu nastala po dohodě o založení továrny na Slovensku, která by vyráběla Ju-87 D-5 sice hlavně pro potřeby Luftwaffe, ale část výroby by zůstala i u nás a to v poměru 1:3 ve prospěch Německa. Využity měly být kapacity letecké továrny v Trenčianskych Biskupiciach, kterou v té době stavěla česká firma Mráz jako svoji pobočku na Slovensku. Mráz byl perspektivní výrobce malých sportovních letadel. Výsledkem dohody byl vznik společného slovensko-německého podniku. Náběh výroby byl ale pomalý a první letadla opustila brány závodu až v květnu roku 1944.
V rámci programu modernizace slovenských vzdušných sil bylo později objednáno 20 kusů Ju-87 D-5, objednávka byla později zvýšena o dalších 30 letadel. Před vypuknutím SNP byly zařazeny do stavu 11. stíhací letky pouze 4 stroje Ju-87 D-5 přeletěné v létě roku 1944 z Německa a 6 strojů z domácí produkce (viz výše). Po velkých průtazích mělo později slovenské letectvo k dispozici údajně 30 kusů tohoto stroje (neověřeno). Díky velkým zmatkům a váháním v armádě po vypuknutí SNP padly ale do německých rukou a podle některých zdrojů byly později využity k potačení povstání.

Ještě dodatek. Produkce letadel na Slovensku byla určitě vyšší než 16 kusů. Jak píše rudel, 25 slovenských Ju 87 D-5 pro Rumuny je potvrzených. Stroje byly dodány rumunské 3. střemhlavé bombardovací skupině a Rumuni je údajně přebírali v Malackách.

Po porážce Německa připadly slovenské Štuky do výzbroje nově vznikající armády ČSR pod československým označením B-37. Protože se však již nejednalo o perspektivní stroje, nepůsobily v naší armádě dlouho a po krátkém období byly vyřazeny.

Technická data Ju 87 D-5:
Rozpětí: 15 m
Délka: 11,5 m
Hmotnost prázdného letadla: 3 920 kg
Max. rychlost: 400 km/hod.
Dolet: 821 až 1 535 km
Dostup: 7 300 m
Výstup do výšky 5 000 m: 19,8 min
Výzbroj: 2 x 20 mm kanón MG 151/20
Kamufláž: nemám ani fotku ani popis

Ukázka hukotu sirén viz na adrese:
http://www.youtube.com/watch?v=nZZ504TGDpE




No podle mých informací z knihy Slovenská armáda 1939-1945 ,vyrobila továrna v Trenčianských Biskupicích pouze 12 stuk verze D.Šest jich převzala Luftwaffe a šest kusů si nechalo slovenské letectvo SVZ.Nemám žádné informace a ani jsem neslyšel o nějaké zakázce pro rumuny.
Zde jsou výrobní čísla oněch 6 kusů ,které převzalo SVZ. Jsou to
666 011, 666 012, 666 013, 666 015,666 016,
666 017.

Ještě se mi podařilo zjistit ,že na jaře 1944 byly 3 štuky dislokovány na letišti ve Spišské Nové Vsi spolu se třemi Letovy Š 328 jako záloha skupiny jiných letadel ,které byly určeny na podporu takzvané Polní armády ,což byla armáda ,která měla bránit východní hranice Slovenska proti postupujícím rusům.

Jestli máte jiné informace ,rád je přivítám.Mé jsou z knihy SLOVENSK? ARM?DA 1939-45.Autoři Charles K.Kliment
Břetislav Nakládal

Zde foto jedné ze 12 štuk vyrobených v Trenčianských Biskupicích

[img]Image[/img]


  
tono2007
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/1/2010, 20:26  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

To poloautomatické vybírání střemhlavého letu se jmenovalo Abfanggerät. Bylo to zařízení, které pomáhalo pilotovi vykonat několik úkonů za sebou na jediný pokyn, takže pilot se nemusel tolik soustředit na přesný sled předepsaných úkonů. Pilot před zahájením střemhlavého letu nastavil na přístroji výšku, ve které měly být odhozeny pumy. Pak přešel do střemhlavého letu a současně se do činnosti uvedl bzučák, vydávající trvalý tón. V okamžiku, kdy se letoun dostal do zvolené výšky, přestal bzučák pískat a to byl pro pilota pokyn ke stisknutí tlačítka na řídící páce, kterým se elektricky uvol?ovaly pumy. Abfanggerät provedl ihned po odhození pum automaticky přestavění výškového kormidla do polohy "těžký na ocas", tím se zmenšil poloměr otáčky vybrání střemhlavého letu a zárove? vrátil brzdící mříže do vodorovné polohy.

Čerpáno z knihy Vojenská letadla, autor Václav Němeček, vydalo Naše vojsko v r. 1961


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/1/2010, 04:53  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Martas v knižke slovenské letectvo dva je tiež písané o 25 kusoch pre rumunov ktoré si aj prebrali, tak teraz ozaj neviem.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 16/1/2010, 09:37  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Je je ,já mám vydání z roku 2006.Nejsou nějaké další inormace ohledně této zakázky? Confused
O tomhletom vůbec nevím. Wink


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 18/1/2010, 17:18  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No jedine že by som sa kamaráta opýtal ten je vyštudovaný historik a furt lozí po archívoch.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 18/1/2010, 18:57  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No to by bylo super, a mohli by být nějaké fotečky nebo zmínka o kamufláži.To by Idea ch si někdy časem postavil štuku Slovenského Štátu


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 19/1/2010, 13:06  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Už som ho poprosil nech sa na to pozrie a ak niečo bude mať dá vedieť no jeho parketa je trocha inde tak to asi potrvá.


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1869s ][ Queries: 19 (0.0360s) ][ Debug on ]