Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 19:46  Předmět:  Messerschmitt Me 163 Komet Odpovědět s citátemDolůNahoru

Messerschmitt Me 163 "KOMET"

Komet bola jediná aktívna raketová stíhačka, ktorá bojovala v 2. sv. vojne. Jej prvý let sa uskutočnil 1. 9. 1941. Do nemeckej výzbroje bola zaradená v roku 1944 do letky Eprobungskommando 16.

Z väčšej časti bola z drevenej konštrukcie ako krídla a trup bol kovový. Pri dĺžke 5,85 m, rozpätí 9,33 m a vzletovej hmotnosti 4 315 kg jej motor HWK 109-509A-2 (Walter 16,7 kN), zaručoval vzostup 12 100 m. Mala skvelú stúpavosť skoro 5 000 m.min-1 a vo výške 10 000 m dokázala letieť rýchlosťou 960 km/h. Motor tohto bezchvostového lietadla mohol pilot na plný ťah zaťažiť len na 6 minút. Práve motor bol jej slabinou, využíval ako palivo-zmes peroxid vodíka a hydrazín-metanolu, ktoré pri svojej syntéze prudko reagovali a boli mimoriadne výbušným palivom. Pohonné látky, ktoré sa používali v týchto prvých raketových motoroch, boli také nebezpečné, že piloti si museli obliekať špeciálne azbestové letecké kombinézy, aby ich chránili pred popálením a počas celého letu si nemohli s?ať kyslíkový prístroj, lebo kabínu často zapĺ?ali jedovaté výpary. Piloti tu riskovali život, nielen v priamom boji a kvôli nízkej manévrovateľnosti a celkovej neobratnosti rýchleho lietadla, ale aj preto, lebo v mnohch prípadoch tieto stroje samovoľne vybuchovali.

Me 163 Komet štartovala na plný plyn, alebo pomocou katapultu. Jeho podvozok bol odhadzovací. Odhodil po štarte asi 9 m a prešiel do strmého stúpania. Pristávanie sa stalo priam boj na život a na smrť. Pri pristávaní využívala širokú hydraulickú lyžu, ktorá sa vysúvala v spodnej časti lietadla. V niektorých prípadoch lyža zapaľovala iskrami, ktoré pri pristávaní vznikali, zvyšky paliva v dýze, ktoré so vzduchom vytvárali výbušnú zmes. Preto bolo pristávanie veľmi nebezpečne a dochádzalo k smrteľným nehodám.

Me 163 mali dva 20 mm kanóny MG-151 v koreni krídla, pri predsériovom type a operačné typy dostali dva 30 mm kanóny MK-108. Spôsob boja pozostával zo strmého letu z výšky asi 12 000 m, ktorú dosahovala za 8 min. V tejto výške lietadlo vyplo motor a strmhlav sa spustilo na spojenecké bombardéry, do ktorých pálilo z oboch kanónov. Keď bombardéry podletelo v bezpečnej vzdialenosti, motor opäť zapálilo. Lietadlo pilot vyrovnal a manéver zopakoval. Lietala rýchlejšie ako sprevádzajúce stíhačky nepriateľa a spojencom sa nepodarilo zostreliť ani jedinú Komet. Jej vysoká spotreba paliva a dolet 100 km ju obmedzovali na boje v blízkosti svojej základne.

Pri lietaní s týmto lietadlom padlo za obeť veľa vlastných pilotov. Nedokázalo odvrátiť ani blížiaci sa koniec Ríše, ale aj napriek tomu jej patrí aj dnes veľký obdiv.
ImageImage
Image


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 20:25  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

keby mali fritzovia viac času aby to zdokonalil a mali ich viacej tak by to bolo dosť veľký postrach.....


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 20:29  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Image
dovolil som si fotečku


  
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 20:44  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Bol to začiatok vývoja.Dnes už je to normálne vidieť stíhačku s prúdovým motorom.


  
Charon
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 22:14  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No Private ja som cital jednu taku zaujimavu uvahu, ze ak by s touto masinkou prisli Nacisti povedzme v 1942 tak by vojna mohla dopadnut uplne inak...


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 20/12/2007, 22:22  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

veď to hovorím keby to malo skorej a našťastie nemali tak by to bol amen tma Sad


  
Morybundus
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 21/12/2007, 01:24  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Alberte jsem moc rád že si napsal dobrý článek Exclamation Exclamation Exclamation
Na starém fóru toho bylo hodně takže chlapi máme co dohánět Wink


  
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 27/12/2007, 14:11  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Na tomto obrázku je dobre vidieť odhadzovací podvozok a pristávacia hydraulická lyža.Image


  
Charon
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 28/12/2007, 23:14  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

jej...fakt tu je to super vidiat..dikes za foto albert Wink


  
albert
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 30/12/2007, 11:59  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Za máličko. Very Happy Very Happy


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58207 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1736s ][ Queries: 19 (0.0325s) ][ Debug on ]